torsdag 25 februari 2016

BOKREA: mina bästa tips

Själv har jag faktiskt inte hunnit med att köpa nåt på bokrean än, jag väntar tills i helgen då jag kan ge mig ut i de fysiska butikerna. Vi får se om det finns nåt kvar åt mig då. Så länge har jag några tips på böcker som jag redan har läst och därför kan rekommendera. Dessutom några böcker som jag själv skulle vilja läsa. Jag har kollat dels på Adlibris, dels i Akademibokhandelns katalog och dels på SF-bokhandelns hemsida. Till sist tog jag också en titt på CDON.com.

Adlibris

Konsten att skapa en tjej Caitlin Moran
Bridget Jones: Mad About the Boy Helen Fielding
Sherlock Holmes: En studie i rött Arthur Conan Doyle
Från Holmes till Sherlock Mattias Boström
Gökens rop Robert Galbraith
Simon och ekarna (E-bok) Marianne Fredriksson
Etthundra mil (E-bok) Jojo Moyes

Akademibokhandeln

Brinnande livet Alice Munro
Dödssynden Harper Lee
Mrs Dalloway Virginia Woolf
The Great Gatsby F. Scott Fitzgerald
The Old Man and the Sea Ernest Hemingway
Möss och människor John Steinbeck

SF-bokhandeln

Ensam på Mars Andy Weir
Pride and Prejudice Jane Austen
Agnes Cecilia - en sällsam historia Maria Gripe
The Cuckoo's Calling Robert Galbraith
The Silkworm Robert Galbraith


CDON

A Game of Thrones (hela serien!) George RR Martin
You Had Me at Hello Mhari McFarlane
Pappersstäder John Green

1 kommentar: