tisdag 23 februari 2016

Nyköpta böcker i februari

Jag gick lös på Adlibris och köpte några titlar som varit på min önskelista ett tag.

Eating AnimalsJonathan Safran Foer

En bok som handlar om vad kött är, vad det kommer ifrån och hur det produceras. Jag har varit vegetarian i två år men ibland behöver man lite motivation. Jag förväntar mig att bli chockad, äcklad och ännu mer övertygad.

The Disreputable History of Frankie Landau-Banks | E. Lockhart

Jag älskade We Were Liars och ser fram emot denna bok som ska vara annorlunda men förhoppningsvis lika bra. Den handlar snygga och populära Frankie som upptäcker att hennes pojkvän har hemligheter för henne och bestämmer sig för att ge igen.

How to be both | Ali Smith

Jag har hört mycket om Ali Smith men aldrig läst någon av hennes böcker innan. Den här verkar vara skriven på ett väldigt intressant sätt där två kärlekshistorier vävs samman.

Our Endless Numbered Days | Claire Fuller

Detta är Claire Fullers debutroman och handlar om en flicka som heter Peggy som flyttar ut till en liten stuga i skogen med sin pappa. Pappan berättar för Peggy att hennes mamma och resten av världen är borta och de måste klara sig själva och leva av jorden. Jag ser fram emot en sagolik berättelse full av lögner.

Pride and Prejudice and Zombies | Jane Austen & Seth Grahame-Smith

Jane Austens Pride and Prejudice är en av mina favoriter och jag har länge trott att zombieversionen inte var nåt att ha. Men det jag läst hittills har varit över förväntan. Jag tror inte att den kan vara bättre än orginalet men det blir verkligen en spännande kontrast när prydliga och korrekta kvinnor i långklänningar möter smutsiga, människoätande zombies. Jag tror att filmen kommer bli riktigt bra och så småningom ska jag skriva recension på båda.

A Monster Calls | Patrick Ness

En bok med fantastiskt fina illustrationer som handlar om Conor som får besök av ett monster. Men det är inte mardrömsmonstret som han väntat sig, det här är ett annorlunda monster.

Jag håller fortfarande på med Harry Potter och en del annat men jag ska snart ge mig på dessa. Håll utkik efter recensioner på åtminstone några av böckerna inom den närmaste månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar