tisdag 3 maj 2016

Aprilfavoriter

Bok: Our Endless Numbered Days av Claire Fuller

En fantastiskt fin bok som jag recenserade här.

Ljudbok: Serien om Mirjam och Hervor av Marianne Cedervall

Min favorit förra månaden var Svinhugg och jag kunde inte låta bli att lyssna på resten av serien. Den första och den andra är nog mina absoluta favoriter men jag gillar hela serien väldigt mycket.

Te: Svart med smak av ros

Det här teet köpte jag på Harrods när jag var i London förra året och nu har jag återupptäckt det igen lagom till våren. Jag tycker vanligtvis inte om blommiga smaker men det här både luktar och smakar helt underbart.

TV-serie: Elementary

Jag har återigen börjat titta på Elementary och är nu på den fjärde säsongen. Sherlock Holmes är ju en favorit och jag gillar denna lite annorlunda filmatisering med en kvinnlig Watson. Även om handlingen inte har så mycket att göra med Conan Doyles originalhistorier så tycker jag att de flesta avsnitten är riktigt spännande.

Musik: Min aprillista

En väldigt kort lista den här gången.




Recept: Tzay a la king

En vegetarisk variant av Chicken a la king. Man byter bara ut kyckling mot tzaybitar och hönsbuljongen mot grönsaksbuljong. Recept på kycklingversionen finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar