fredag 15 april 2016

Bokbloggsjerka 15-18 april

Då var det återigen dags för bokbloggsjerka, veckans fråga från Annika på alkb.se lyder såhär:

Hur ställer du dig till biografier, memoarer och liknande? Är det något du läser, har du någon favorit, finns det någon du skulle vilja veta mer om eller är det något som du absolut inte är intresserad av?

Den enda bok jag kan komma på att jag har läst och som är lite av en biografi är Från Holmes till Sherlock av Mattias Boström. Boken handlar ju egentligen om Sherlock Holmes och böckerna men det är också en berättelse om Sir Arthur Conan Doyles liv. Det är en riktigt spännande bok med massor av fantastiska fakta och ibland kan man knappt tro att det faktiskt hänt på riktigt. Annars tror jag knappt att jag läst någon biografi eller liknande. Det är lite synd för jag tror egentligen att det är en genre som jag skulle tycka om. Jag hoppas jag får många bra tips nu.

Trevlig helg!

20 kommentarer:

  1. Den hade jag kunnat tänka mig att läsa!

    SvaraRadera
  2. Den har jag faktiskt kikat på lite :)

    SvaraRadera
  3. Det verkar inte vara många som läser biografier utav dem som verkar!

    SvaraRadera
  4. Det verkar inte vara många som läser biografier utav dem som verkar!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också på tips, är intresserad att läsa något i genren men det känns svårt att hitta något bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste ju vara någon person som verkar intressant!

      Radera
  6. Låter intressant. Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  7. Ja men den skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  8. Den boken är riktigt bra, jag blev mycket förtjust i den för även om den handlar mycket om den fiktiva karaktären Sherlock Holmes så tyckte jag att man även fick en skarp inblick i författarens liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kändes som om den täckte ganska mycket.

      Radera
  9. läs Arthur och George, en roman av Julian Barnes. den handlar om hur Sir Arthur Conan Doyle strider för en orättvist dömd man, George Edjali, och får honom på fri fot. den ger också insyn i andra aspekter av Conan Doyles liv vid den här tiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter intressant, har läst lite om fallet men visste inte att det fanns en bok speciellt om det.

      Radera
  10. Från Holmes till Sherlock glömde jag alldeles bort. Gillade den riktigt mycket.

    SvaraRadera
  11. Den kände jag faktiskt inte till, verkar spännande! :)

    SvaraRadera
  12. Den boken har jag också läst. Bäst gillade det som handlade om Sir Arthur Conan Doyle.

    SvaraRadera
  13. Memoarer och biografier inte heller min favoritlitteratur.

    SvaraRadera
  14. Den är jag intresserad av att läsa.

    SvaraRadera