fredag 22 april 2016

Bokbloggsjerka 22-25 april

Vad härligt med fredag! Det betyder att det är dags för Annikas bokbloggsjerka. Veckans fråga är:
Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).
Jag har precis skaffat ny bokhylla och inte hunnit ställa böckerna i någon ordning alls ännu. Förut stod åtminstone de olästa böckerna tillsammans, men nu är de utspridda över hela hyllan och jag hittar ingenting. Jag vet i alla fall på att jag är sugen på att läsa Ali Smiths How to be Both och jag ser också fram emot Caitlin Morans nya Moranifesto.

Som ni märker blir det mest engelska böcker för mig och jag skulle gärna läsa mer från svenska författare. Har ni några tips?

22 kommentarer:

  1. Läser också mest engelskt, mycket större utbud då!😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det, men lite svenskt får man ju läsa också tycker jag!

      Radera
  2. Läser också mest engelskt, mycket större utbud då!😉

    SvaraRadera
  3. Det låter helt underbart med en ny bokhylla. Det skulle jag också behöva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick ha böcker på golvet ett tag för de fick inte plats.

      Radera
  4. Moranifesto låter som en spännande bok. Jag har inte läst något av författaren tidigare, tycker du att de ämnen hon tar upp gäller även oss i Sverige, eller är de litet Englandspecifika?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa ämnen är lite englandspecifika, men det mesta hon skriver om tycker jag nog gäller för alla. I alla fall i hennes tidigare böcker.

      Radera
  5. Just det, Moran har något på gång! Det hade jag glömt bort. Tack för påminnelsen :-)

    SvaraRadera
  6. Ändå kul att pyssla om i hyllorna :) Hoppas du gillar de böckerna du ser fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt att ordna om lite :)

      Radera
  7. Hoppas du får ordning i din hylla snart, frustrerande när man inte hittar sina saker ;)

    SvaraRadera
  8. Skulle vara härligt med en ny bokhylla.

    SvaraRadera
  9. Här ska vi göra oss av med bokhyllor. Känns lite ångestfyllt.

    SvaraRadera
  10. Det var nya tips för mig :)

    SvaraRadera
  11. Okända böcker för mig. Lycka till med att reda ordning i nya bokhyllan. :)

    SvaraRadera
  12. Ali Smith skulle jag kunna tänka mig också

    SvaraRadera
  13. Jag läser mest på svenska men då och då blir det en engelsk bok när översättningarna inte gest ut snabbt nog eller att en serie slutar översättas.

    SvaraRadera
  14. Morans böcker är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  15. Så härligt med ny bokhylla. Har inte läst skönlitterärt på engelska sedan universitetstiden.

    SvaraRadera
  16. Behöver också en ny bokhylla :)

    SvaraRadera